perjantai 11. tammikuuta 2013

3.Päivä, Minun vanhempani

Viikonloppu alkaa vihdoin ja aloitin sen kevyesti 3 tunnin päiväunilla. Nyt istun sohvalla peiton alla, kone kädessä ja katon Criminal Mindsia. Huomenna shoppailemaan!

3. Minun vanhempani:

Mun äiti täyttää maaliskuussa 48. Sillä on lyhyet ruskeat hiukset, siniset silmät ja se on mua kaksi milliä lyhyempi. 

Äiti on kotoisin Kemijärveltä, vaikka muuttikin melko nuorena perheensä kanssa Kuortaneelle Pohjanmaalle. Yläasteen jälkeen se kävi musiikkilukion ja muutti vuosi valmistumisensa jälkeen Helsinkiin aloittaakseen opinnot Kauppakorkeakoulussa. 

Tällä hetkellä äiti on töissä pankissa controllerina ja vapaa-ajallaan se lenkkeillee meidän koirien kanssa, käy kaikenmaailman joogissa ja jumpissa sekä sauvakävelee ja lenkkeilee ystäviensä kanssa. Lisäks se rakastaa kattoa Hercule Poirotia, Miss Marplea ja muita vanhoja rikosdraamoja.

Luonteeltaan äiti on hyvin paljolti samanlainen ku minä, mutta paljon sosiaalisempi :D Se on työpaikalla tunnetusti ilonen ja tulee toimeen kaikkien kanssa. Siksi osa äidin parhaista kavereista onkin työkavereita :)

Mun isä puolestaan täyttää kesällä 49 (ja vuoden päästä on viiskymppiset!). Se on vaan inan päälle 170 senttiä pitkä ja sillä on ihan lyhyet vaaleahkot hiukset, siniset silmät ja silmälasit. 

Iskä on kotosin Helsingistä Lauttasaaresta. Lukion jälkeen se pääsi eläinlääkikseen ja nyt sillä on ollut 20 vuotta oma vastaanotto.  Vapaa-ajallaan iskä urheilee (käy salilla, pyöräilee kesäsin, treenaa kotona ja kuntopyöräilee), käy usein elokuvissa, kattoo rikossarjoja ja remppaa millon mitäkin. 

Iskällä on mahtava luonne ja hyvä huumorintaju, mutta osaa se olla aika hiljanenkin. Iskään mulla on nykyään tosi hyvät välit ja me ymmärretään toisiamme :)

Vanhempieni yhteisestä taustasta sen verran, että ne tapas Helsingissä opiskeluaikana ja meni naimisiin Kuortaneella kesällä 1988. Iskän valmistumisen jälkeen 90-luvun alussa ne muutti Raumalle, missä iskä oli jonkun aikaa töissä siskonsa eläinlääkäriasemalla. Mun veli oli 1,5-vuotias ja mä puolivuotias kun me muutettiin Ulvilaan kesällä -94. Iskällä oli tällöin jo ollut oma vastaanotto pari vuotta. 

Me ollaan aina perheenä matkustettu paljon, mutta mun vanhemmat matkustaa myös kahdestaan useemman kerran vuodessa. Ne käy yhdessä elokuvissa viikonloppusin, jakaa kotityövuorot keskenään ja nauttii arjesta :)

Tänä kesänä niillä on 25-vuotishääpäivä!



Yours, anni   

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti