sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Arkea ja sopeutumista

Heipä hei. Muuton jälkeen kirjoittelu on tuntunut tosi tahmealta, sillä vaikka tekemistä on ollut paljon, en ole tiennyt, mistä teille kertoisin. Koitan nyt saada taas kasaan sellasen mukavan tiiviin paketin kuluneesta viikosta.

Eli maanantaina lukuvuosi pyörähti käyntiin kunnolla, kun osallistuin ensimmäisille yliopistoluennoille. Tällä viikolla mulla oli kemiaa joka aamu kello 8-10, mutten käynyt siellä kovinkaan ahkerasti, sillä kemian perusteet on mulla suhteellisen hyvin hallussa. Tulevalla viikolla saatan osallistua vähän tunnollisemmin, kun asiat alkaa vähän vaikeutua. Lisäksi haluan osallistua laskuharjoituksiin, joita on parina aamuna viikossa. 

Kemian jälkeen mulla on ollut Evoluutio ja systematiikka -kurssi, joka on tuntunut ihan kivalta ja mielenkiintoiselta. Jotenkin viihdyn siinä luentosalissa erityisen hyvin :D Penkit on mukavat, kun aamuväsymys painaa vielä päälle ja kuuma juoma termosmukissa lämmittää kivasti. Saan aina viereeni mukavia ihmisiä, joiden kanssa voi vaihtaa kuulumisia.


Tokan luennon jälkeen me käydään syömässä millon missäkin, ja iltapäivällä mulla on aina joko Johdatus eläintieteeseen- tai Johdatus kasvitieteeseen -kurssi. Eläintieteen kurssilla oon tykänny olla, koska oon päässy ekaa kertaa käyttämään mikroskooppia kunnolla. Aikasemmin oon  saanut leikkiä mikroskoopilla vaan iskän vastaanotolla kesätöiden aikana. Tällä kurssilla me ollaan kuitenkin katottu jo nyt kaikenlaista protisteista sienieläimiin, polyyppeihin ja meduusoihin! Huomenna olis kai tarkotus tiirailla jotain matoja, hyi. Kasvitieteessä me ei olla vielä päästy kovinkaan pitkälle, mitä nyt ekalla luennolla käytiin läpi sellasia perusrakenteita ja tokalla luennolla oltiin metsäretkellä Viikin metsissä. Se oli ihan kivaa, vaikka enimmäkseen siellä satoi...

Ens viikolla mulla alkaa Biotieteiden perusteet I, eli vielä yksi kurssi lisää.

Koulun jälkeen tuun kotiin ja oon aivan poikki. Yleensä Kali on tehnyt ruokaa, kun pääsee aikasemmin kotiin, ja sitte loppuilta menee kuulumisia vaihdellessa ja välillä jotain läksyntapaisia tehdessä. 

Mulla on kaikinpuolin tosi hyvä fiilis koulun suhteen. Oon tavannu tosi kivoja ihmisiä, vanhempia ja itseni ikäisiä, ja mulla on siellä ihan hyvä olla. Se on oikeastaan todella lohduttavaa, sillä ehdin tietysti pienessä päässäni käymään läpi kaikki ne kauheudet, jotka vois tapahtua, jos en saiskaan yhtään kaveria tai tajuais luennoista yhtään mitään. Tietysti vaatii aikaa sopeutua näin suuriin elämänmuutoksiin, mutta kyllä mä uskon siihen pystyväni siinä missä muutkin. Tietenkin lisästressiä tuo erinäiset asiat kuten se, että takana on henkisesti melko raskas kesä, vaikka paljon upeita juttuja ehtikin tapahtua. Kaikesta tosin selvitään, oon saanu yllättyä vahvuudestani monta kertaa ennenkin. Tästä noustaan :)

Hyvää sunnuntai-iltaa ja voimia alkavalle viikolle!


Värjäsin hiukset vihdoin!

Yours, anni

7 kommenttia:

  1. Kiva kuulla että oot sopeutunut sinne Helsinkiin hyvin :) Ja toivottavasti Kalillakin menee mukavasti! Terkkuja sinne ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, Kali painaa duunia ja viihtyy ihan hyvin :) Se lähetti sulle kans terkkuja!

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Voisitko kertoa opiskelijatapahtumista joissa olet ollut mukana? Vai onko teille järjestetty mitään ohjelmaa? Ja oletko saanut ystäviä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tapahtumia on ollut jonkin verran ja niitä on tulossa syksyn mittaan lisää :) Lupaan kertoilla niistä sitten, kun olen päässyt osallistumaan kunnolla vielä joihinkin erilaisiin menoihin :) Ja kyllä, olen saanut kavereita, mikä on ihan huippua!!

      Poista
  4. Sulle on tunnustus mun blogissa :)

    VastaaPoista