lauantai 18. elokuuta 2012

Pikaisesti kuulumisia ja koulujuttuja

Pitkä hiljaisuus on jatkunut ja jatkunut :D Espanjan reissu oli ja meni, kaikki oli ihanaa, upeaa ja mahtavaa. Nähtiin paljon, asuttiin upeissa kämpissä ihanissa kaupungeissa, nautittiin auringosta, juhlittiin ja pidettiin hauskaa. Reissu oli kerta kaikkiaan ikimuistoinen ja ainutlaatuinen!

Olin sitten viime viikolla reissun jälkeen töissä keskiviikosta perjantaihin, minkä jälkeen mulla piti alkaa loma. Olin lomalla kuitenkin vain maanantain ja sitten olinkin taas loppuviikon töissä, kun apuvoimia tarvittiin. Eilinen oli kuitenkin toivottavasti oikeasti viimeinen työpäivä! Tämän viikonlopun vietän ihan kotosalla ja nyt olis sitten edessä viikon loma ennen koulun alkua seuraavana maanantaina (orientoiva viikko) :) 

Kattelin tossa yhtä yliopiston hyväksymiskirjeen mukana tullutta vihkosta, johon on listattu lukuvuoden alun tapahtumia. Eka tapahtuma olis jo ens lauantaina, eli ennen koulun alkua. Pre-orientoiva päivä Suomenlinnassa, kuulemma. Mietin tässä, että pitäiskö sinne Helsinkiin sitten lähteä jo lauantaina, jos vaikka olis hieno ilma ja viittis tohon tapahtumaan osallistua. Sehän olis hyvä tilaisuus nähdä edes vähän tulevia opiskelukavereita ja tuutoreita, mutta kysymys kuulukin, että mahtaako sinne oikeasti tulla porukkaa... No, täytyy kattoa vielä :)

Kirjotin kuuden ensimmäisen viikon lukujärjestyksen paperille ja jos olen ymmärtänyt oikein, mulla on kemiaa joka päivä kello 8-10. Sen lisäksi mun päivät on maanantaista torstaihin aina kello 8-17 :D Että ei tästä helppoa tule! Perjantaisin kuitenkin (jos taas ymmärrän oikein...) pääsen jo kahdeltatoista! Se on hyvä, koska sitten on kivempi suunnata välillä viikonlopuksi kotiin, kun pääsee jo aikasin päivällä lähtemään :)

Mulla on ekan kuuden viikon aikana seuraavanlaisia kursseja:

Kemian perusteet
Evoluutio ja systematiikka
Biotieteiden perusteet I
Johdatus kasvitieteeseen
Johdatus eläintieteeseen

Tossa vihkosessa on kerrottu myös joitain tenttipäiviä, esimerkiksi kemian tentti näyttää olevan 19.10...  

Mua alkaa oikeesti pikkuhiljaa jo jännittää koulun alku ja kaikki mitä siihen liittyy... Yhtään ei voi tietää, mitä tuleman pitää :D

Mites te muut uudessa koulussa aloittavat, joko tiedätte tulevan lukuvuoden kursseista? Millasilla fiiliksillä odotatte ekaa koulupäivää? :)

Yours, anni 

2 kommenttia:

  1. Tervetuloa Viikkiin! :) Itselläni alkaa toinen vuosi Bio- ja ympäristötieteellisessä. Olen tosin ympäristöpuolelta, sillä pääaineeni on akvaattiset tieteet.

    Suomenlinnaan kannattaa ehdottomasti mennä, jos sääennuste on hyvä! Itse missasin Suomenlinnan reissun viime kesänä töiden takia, mikä harmitti vähän. Toisaalta fuksivuoden aikana on paljon erilaisia tapahtumia, joten opiskelutovereihin ehtii niissäkin tutustua.

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon! Mun täytyy nyt vielä miettiä sitä Suomenlinnaa, kun lauantaina olis vielä kaikkea ohjelmaa täällä kotikaupungissakin, mutta toisaalta kyllä houkuttaisi päästä tapaamaan koulukavereita :)

    Akvaattiset tieteet kuulostaa tosi mielenkintoselta ja kerkesin jo vilkasta sun blogiakin! Toivottavasti saan sun blogista sitten välillä hyviä neuvoja ja vinkkejä, kun sulla kerran opiskelua jo vuosi takana :)

    Kiitos kommentista!

    VastaaPoista