torstai 17. toukokuuta 2012

Highschool graduate

Noin vaan heilahti kolme vuotta lukiossa ja ylioppilaskirjotukset tuli ja meni ennen kuin huomasinkaan. Tuntuu ihan käsittämättömältä, että olen ylioppilas. En edes osaa sanoa, miksi se tuntuu niin erityiseltä, sillä mulle on kakarasta asti ollut selvää, että jonain päivänä saan lakkini. Ammattikoulu ei koskaan ollut mulle vaihtoehto, sillä mustahan piti tulla eläinlääkäri (ja saattaa joskus tullakin). Käsittääkseni suurin piirtein kaikki lähisukulaiseni ovat käyneet lukion ja yliopiston, joten olen aina kulkenut heidän jalanjäljissään - toivonut samanlaista onnea ja menestystä... En siis sano tätä mitenkään ammattikoululaisia väheksyäkseni, en todellakaan :D Mulle lukioon meno ja ylioppilaaksi pääsy on vaan aina ollut itsestään selvää :)

Eilen saatiin viimeiset tulokset, ja loppujen lopuksi olen E:n papereihini oikein tyytyväinen :) Kaikkein paras yllätys oli pitkä matikka, sillä huolimatta siitä, että jäin kolmen pisteen päähän E:stä, sain seitsemästä tehtävästä täydet pisteet! Kokeessa on siis kymmenen tehtävää yhteensä. Se on enemmän kuin olisin ikinä voinut itseltäni odottaa, sain jopa YTL:lta kolme pistettä lisää. Matikan keskiarvoni on lukion päättötodistuksessa 7. Parista kurssista olen repäissyt ihan vitosenkin - silkasta välinpitämättömyydestä. Kuitenkin ylioppilastodistuksessani komeilee M, joka vastaa mulle siitä puuttuvasta kolmesta pisteestä huolimatta jo melkein E:tä, sillä luin ihan tosissani koko alkukevään ja yritin kokeessa parhaani. Tästä suorituksesta olen kaikkein ylpein, sillä ehdin joskus jopa pelätä, etten pääse läpi, vaikkei se olisikaan estänyt valmistumistani.

Eilen hain kotiin ylioppilasmekkoni ja ostin kengät juhlapäivää varten :) 

PALJON ONNEA KAIKILLE UUSILLE YLIOPPILAILLE, etenkin niille, joiden menestystä on välillä epäilty ja jotka ovat tehneet kaikkein eniten töitä valkolakkinsa eteen. Kahden viikon päästä juhlitaan ja sen jälkeen meitä kaikkia odottaa ansaittu, rentouttava kesäloma. Toivon teille kaikille menestystä mahdollisiin pääsykokeisiin ja pidän peukkuja niille, joiden pääsykokeet ovat jo ohi :)

Yours, anni

6 kommenttia:

  1. No, tuliko siitä Englannista L kun sitä jossakin vanhassa kirjoituksessa mietit? :)

    VastaaPoista
  2. Kahden pisteen päähän jäi :) Onhan se pieni pettymys, mutta eipä mulla toisaalta taida olla mitään oikeutta sen perään itkeä, kun en kerran koko keväänä englannin kirjoja avannut :D Mulle oli tärkeintä pärjätä matikassa, sillä siitä saan eniten pisteitä yliopistoon hakiessani. Englannista lähtöpisteitä saa melko vähän ja englannin L:stä ja E:stä saatavien pisteiden välillä ero on melko pieni. Eli huolimatta siitä, miten hyvä oon englannissa ollu ja miten paljon siitä tykkään, oli mun tavote pärjätä matikassa, ja siinä onneksi onnistuin :) Kiitos kommentistasi ja sikäli kun olet itse uusi ylioppilas (?) niin paljon onnea sinulle :)

    VastaaPoista
  3. Hienoa Anni ja onnea!! :) Jaksuja pääsykokeitten lukemiseen :)

    VastaaPoista