tiistai 20. maaliskuuta 2012

The things I miss

Kaikki te, jotka olette joskus lukeneet ylioppilaskirjoituksiin, pääsykokeisiin, tentteihin tai vaikka tavallisiin koeviikon kurssikokeisiin tiedätte, miten helposti ajatukset lähtee harhailemaan. Mieleen tulee jatkuvasti ideoita ja asioita, joita voisi just nyt olla tekemässä. Suosittelenkin siis, että nyt kun luette kirjoituksiin ja pääsykokeisiin, otatte tavaksi kirjoittaa ylös kaikki ne asiat, joita haluaisitte tehdä. 

Monet sanovat, että kun pääsykokeet ovat ohi ja kesäloma alkaa, on olo aika tyhjä. Tuntuu, että on antanut kaikkensa, eikä oikeen saa mistään enää kunnolla otetta. Siinä tilanteessa on hyvä, jos on olemassa se lista, johon on lukuaikanaan listannut niitä juttuja, joita vois tehdä.

Mulla ittelläni se lista koostuu ennen kaikkea arkisista asioista, joita tein päivittäin ennen kuin aloin lukea: lenkkeily, kuntosali, ruuanlaitto, leipominen, koirien ulkoiluttaminen... Sellasia asioita, joita en ehdi nykyään tehdä läheskään yhtä usein. Lisäksi mieleen tulee aina kaikkia niitä asioita, joita en normaalisti haluaisi tehdä :D Siivoaminen on näistä tällä hetkellä kärjessä, sillä oon miettinyt nyt melkein kaksi viikkoa sitä hetkeä, kun kirjoitukset on ohi ja pääsen siivoamaan huoneeni. Ennen kaikkea haluan päästä eroon kaikista lukiokirjoista, jotka vievät tällä hetkellä suurimman osan mun huoneen säilytystilasta. Huoneen remontointi alkaa tässä lähiviikkoina, joten olen myös miettinyt missä järjestyksessä alan tyhjentää huonettani, että olen sitten tehnyt edes jotain itsekin, kun porukat hoitaa muuten koko remontin.

Lisäksi mieleen tulee aina kaikkia niitä pieniä ja rakkaita arjen asioita, joita tekisin tällä hetkellä kovin mielelläni: askartelu, neulominen, DVD-boksien kattominen, shoppailu, kahvakuulatunnit, kavereiden kanssa hengailu ja yksi mikä on raastanu mun mieltä jo yli kuukauden - lukeminen. Mulla on oikeesti vierotusoireita romaanien lukemisesta enkä tiedä, miten selviän vielä nää kolme pitkää päivää. Mä janoan päästä lukemaan jotain niistä hyvistä dekkareista, joita mulla on listallani jonossa kymmenittäin. Vois kuvitella, että lukuloman jälkeen ei haluaisi mistään hinnasta nähdä painettua tekstiä moneen viikkoon, mutta kyllä mä haluan.


Enää kolme yötä kirjoituksiin. Sitten voin hengähtää hetkeksi ja tehdä kaikkia niitä asioita, joita listalleni on lukuloman aikana kertynyt.


Yours, anni

2 kommenttia:

  1. Niin totta! Mullakin on tehnyt ihan älyttömästi mieli tehdä kaikkea muuta kuin lukea (kuten yleensäkin koeviikoilla). Muunmuassa korujen tekeminen, käsityöt ylipäätään, valokuvaaminen ja netissä roikkuminen on sellaisia asioita.

    Kuitenkin etusijalla omassakin listassa on juurikin tuo siivoaminen, jota normaalisti kaihdan niin pitkään kuin mahdollista. :D Itseasiassa suunnittelin, että kun jään ensi viikolla pariksi päiväksi yksin kotiin isän ollessa työseminaarissa, siivoan koko talon. :P No, en sitten tiedä tekeekö kirjoitusten jälkeen enää niin paljoa mieli.. Mutta oma huone nyt ainakin. :) Ja on tosiaan ihanaa, kun voi heivata lukiokirjat pois silmistä!

    Lisäksi olen tässä jo vähintään viikon ajan fiilistellyt sitä hetkeä, kun astelee pois matikan kokeesta... Huomenna se jo koittaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on jännä, miten paljon olis tekemistä sillon ku pitäis lukea :D Sillon ku ei tarvi lukea tai tehdä mitään muutakaan pakollista, on sitten taas vaikea keksiä yhtään mitään tekemistä :D

      Tosiaan huomenna matikka ohi, vihdoin :) Jos sen C:n nyt saisin sieltä revittyä ni olisin onneni kukkuloilla :D Lukio ohi, kirjotukset ohi ja kaikkea uutta edessä :)

      Poista