perjantai 30. maaliskuuta 2012

Nyt on historian itsenäinen suoritus viimestä esseetä myöten valmis! Eikä muuten ollu mitenkään vähän noita tehtäviä: viisi 4-5 sivun esseetä, 20 kirjan tehtävää, 23 käsitteiden, taidesuuntien, aatteiden ym. määrittelyä ja yks eri aatteiden kannattajien keskustelu. Onneks olin suuren osan tehtävistä tehny jo viime vuonna ja ennen kevään kirjotuksia ;) Tähän loppuun jäi vaan pari hassua esseetä, jotka oli suhteellisen helppo saada kasaan nyt, kun olin jo lukenut kirjan huomista (tai tämänpäiväistä) koetta varten. 

Huomisesta kokeesta ei oo kovinkaan suuria paineita, kun mun ei ees tarvi päästä siitä läpi :D Lukiossahan tunnetusti pätee tää kurssien 2/3- sääntö, ja mulla on neljästä pakollisesta historian kurssista jo kolme kiitettävää. Eli hyvällä omatunnolla voin vetästä huomenna vaikka 4-, kunhan nää itsenäisen suorituksen tehtävät vaan menee läpi ni oon historiat suorittanu! Vaikka en mä mitään nelosta saa nyt kun toi kirja on jo luettu ja kerrattukin kertaalleen. 7 pitäis saada ni pysyis historian keskiarvo siellä ysissä. Ihan ku sillä olis mitään väliä :D

Huomenna on sitten Kalin töiden jälkeen lähtö Helsinkiin kello 14.15 :) Mukaan täytyy pakata pääsykoekirjat ja muut valmennuskurssikamat. Tuntuu todella vapauttavalta päästä pois Ulvilasta ja Porista ekaa kertaa... joulun jälkeen? :D Nyt pitää oikeen miettiä. Enkö tosiaan oo käyny missään? Kaverit nyt muistuttamaan oonko unohtanu jotain vai onks tää oikeesti totta. Ei ihme, että tekee mieli päästä vähän tuulettumaan! Tosiaan pisin reissu mitä oon joululoman jälkeen tehny taitaa rajottua soittotutkintoon Huittisiin. Voi herran jestas. 

Painun tästä hyvällä mielellä unten maille ja huomenna joskus yhdentoista aikaan mun lukio on täysin suoritettu - vaikka sitten hylätyllä arvosanalla :D Naurettiin just Iipun kanssa sitä eilen, että Iipu tekee itsenäisenä bilsaa ja mä historiaa, eikä kummankaan tarvi päästä kokeestaan läpi, kunhan tehtävät on hyvin tehty. Se tuntuu vaan niin typerältä!

No, öitä nyt kuitenkin niille, jotka sattuvat yhä olemaan hereillä :) 


Yours, anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti