perjantai 2. maaliskuuta 2012

Valintoja

Tänään tuli äidinkielen tekstitaidon kokeen tulokset. Ei mennyt ihan yhtä hyvin kun normaalisti  kursseilla, mutta vielä on tosi hyvät mahdollisuudet E:hen ja jonkinlaiset myös siihen L:ään, mutta se nyt ei oo ollu tavoitteenakaan :D Petyn turhaan, jos asetan riman ite liian korkeelle... Pieni pettymys, mutta mitä sitä enää murehtimaan :) 


Tulin hetki sitten matikan tentistä. En tiedä, miksi menin sinne, mutta kai se nyt menee harjoituksesta :D Otin sen korotustenttinä, mutta eipä noilla tuloksilla taida korottavaa vaikutusta olla :D


Oon tässä pari päivää miettiny ihan tosissani sitä vaihtoehtoa, että laittaisin biologian yhteisvalinnassa ensimmäiseksi hakukohteeksi sittenkin Turun Helsingin sijasta. Syynä tähän Helsingin asumiskustannukset, jotka vaikuttaa mun mielestä ihan järkyttäviltä. Oon silti päättänyt laittaa Helsingin ykköseksi. Jotenkin musta vaan tuntuu ironiselta luopua siitä toiveesta, kun oon jo päässyt näin pitkälle. Oon eläny koko ikäni ajatellen, että jonain päivänä pääsen vielä Helsingin yliopistoon. Oon haaveillu siitä liian monta vuotta antaakseni nyt periksi :D Eri asia on sitten, että pääsenkö sisään, mutta ainakin voin sanoa yrittäneeni.


En tosiaan tiedä, miten järjestän asumiseni. Tietysti haen asuntoa HOAS:ilta, mutta nähtäväksi jää valitaanko mua. Kämpän ettiminen on vaikeaa täältä kotoa käsin, jos yrittää yksityiseltä vuokrata. Pitäis käydä Helsingissä kattomassa vuokra-asuntoja pahimmillaan useaan otteeseen. Kävi miten kävi, elän sitten opintotuella ja asumislisällä - vanhemmat maksaa loput. Töihin menen jos suinkin löydän jonkun sopivan ilta- tai viikonlopputyön. Pääkaupunkiseudulla työpaikat voi tosin olla tiukassa. Saa nähdä :)


Kyllä mä sinne Helsinkiin haen. Oon halunnu sitä niin kauan ja haluan edelleen. Opintolainaa en haluaisi ottaa, mutta jos muita keinoja ei ole, niin sitten on pakko ja takaisin maksetaan kun joskus pystytään... Ehkä tää unelma on sen kaiken arvonen :)




P.S Käykää vastailemassa vielä kyselyyn: KYSELY ABEILLE


Yours, anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti