torstai 2. helmikuuta 2012

Vastauspostaus

Tein jo aikaa sitten postauksen, jossa pyysin teitä esittämään kysymyksiä. Jotenki tää vastaaminen on venyny ja venyny, mutta nyt yritän laittaa kaiken tähän yhteen nättiin pakettiin :)

Ihan eka kysymys tuli aika nopeesti ja sitä tarkistaessani onnistuin myös poistamaan sen :D En siis osaa sanoa, oliko lähettäjä anonyymi vai kenties joku nimimerkin kanssa esiintynyt, mutta hänen kysymyksensä kuului yksikertaisesti näin: 

Mistä sun blogin nimi on peräisin?
- Noh, mun blogin nimi (TheRedFrames) oli sellanen reilun kymmenen minuutin mietinnän tulos. Eka ajatus oli se, että haluan jotain punaista - se tuntu sinä päivänä jotenki olennaiselta :D Mietin myös, että punasen rinnalle haluan jotain mustavalkoista esim. banneriin. Kolmas kriteeri oli, että haluan jotai, mikä liittyy matkustamiseen ja selailin sitten mustavalkosia kuvia New Yorkista ja Lontoosta. Tälläkin hetkellä bannerissa on kuva Lontoosta :) Viimesenä sitten ajatus kehyksistä (frames) tuli, kun satuin katsomaan kirjotuspöydällä olevia punaisia valokuvakehyksiä. Että sellanen tarina se :D

Aiotko vielä hakea ulkomaille opiskelemaan?
- Tää kysymys tuli anonyymiltä, mutta varmaan joku vakkarilukijoista kuitenkin, kun osasi edellisten postausten pohjalta esittää kysymyksen :) Ja vastaus on, että tällä hetkellä en aio hakea ensi syksyksi ulkomaille. Luovuin ajatuksesta, kun en saanut hakemiseen kunnolla apua keneltäkään ja hakuaika meni umpeen melko aikaisin. Aion kuitenkin hakea ulkomaille yliopistovaihtoon, sikälimikäli kun yliopistoon pääsen :) Biologian aloilla on valtavat määrät vaihtokohteita Euroopassa ja muuallakin, joten sinne aion ehdottomasti hakea myöhemmin.


Miten koet muuttunees viimesen sanotaan viiden vuoden aikana?
- Viisi vuotta on niin valtavan pitkä aika, että tähän on aika hankala tarkkaan vastata... No, jos ajatellaan sitä kautta, että viis vuotta sitten oli helmikuu 2007 ja mä olin seiskalla. No, yläasteen aikana ainakin rohkaistuin hirveesti, tunsin oloni paljon paremmaks kun ala-asteella. Sain uusia kavereita, jotka ovat edelleen siellä mun elämän tärkeimpien ihmisten top vitosessa :) Opin paljon itsestäni ja kyvyistäni. Huomasin ensimmäistä kertaa kunnolla intohimon liikuntaan, kirjoittamiseen ja eri kieliin. Oon myös muuttunut paljon ihmisenä: oon rohkeampi, suorasanaisempi ja avoimempi kuin ennen. Oon muuttunut myös siinä mielessä, että ne tärkeimmät asiat, tavoitteet ja arvot elämässä ovat muuttuneet paljon. Vaikeiden aikojen jälkeen oon alkanut arvostaa paljon enemmän sellasia yksinkertasia asioita, kuin terveys, rakkaus ja ystävyys. Pidän itsestäni enemmän kuin ennen ja annan itselleni luvan nauttia elämästä ja olla itsestäni ylpeä :)

Millanen perhe sulla on? :) Tai siis et millasia sun perheenjäsenet on jne.
- Okei eli mun pitää nyt siis selittää millanen perhe mulla on ja millasia mun perheenjäsenet on ihmisinä? :D No, mun perheeseen kuuluu mun isä (47v), äiti (46v), isoveli (19v), pikkuveli (12v) ja kaks cairnterrieriä Demi (10v) ja Valentina (7v). Vuosi on tietty sen verran alussa, että vasta Demillä on ehtiny olla synttärit, joten muiden ikä kasvaa siis vielä tänä vuonna :D Itse oon 18-vuotias ja täytän 19 lokakuussa :)

Mun isä on eläinlääkäri ja sillä on oma vastaanotto. Iskällä on maailman paras huumorintaju ja useimmiten se nauraakin lähinnä omia juttujaan :D Iskä on innokas pyöräilijä, valokuvaaja ja mökkeilijä. Lisäks se on matkustellu koko ikänsä ja on jatkuvasti varaamassa uutta reissua :D Iskä on mulle mun vahemmista se läheisempi.

Äiti on töissä pankissa, tekee sellasia ns. "sisäpiirihommia", eli ei ole tavallinen pankkivirkailija :) Äiti on iloinen ja valtavan sosiaalinen (sosiaalisuutta en periny äidiltäni...) ja tulee toimeen kaikkien kanssa. Äiti tykkää liikkua, käy mm. zumbassa, joogassa ja kerran viikossa kuntosalilla tekemässä ohjattua kuntopiiriä. Äiti rakastaa mökkeilyä ja romanttisia komedioita, sekä ennen kaikkea matkustelua. Äiti on mulle tosi läheinen, vaikka joskus tuntuu, että me ollaan ihan valtavan erilaisia...

Mulla ja mun isoveljellä on vain 1v 1kk ikäeroa, joten meillä oli yhteinen lapsuus ja oltiin niin samanikäsiä, että meistä oli toisillemme seuraa :) Eetu on hauska, mutta osaa se olla aika hiljanenkin :D Nuorempana se urheili paljon, harrasti esimerkiksi jalkapalloa monta vuotta. Eetu soitti myös kitaraa useiden vuosien ajan musiikkiopistossa. Viime keväänä se pääs ylioppilaaks hyvillä papereilla ja opiskelee nyt kemiaa Turun yliopistossa :)

Topilla ja mulla on 5½ vuotta ikäeroa, joten meillä ei ole varsinaisesti koskaan ollut yhteistä lapsuutta. Tarkoitan siis siinä mielessä, et oltais voitu leikkiä yhdessä leikkejä, jotka kiinnostaa molempia :D Oon siis aina ollu Topille ennen kaikkea isosisko. Topi on valtavan temperamenttinen. Me luultiin jo, ettei äitiä ja mua pahempaa olekaan, mutta kyllä on. Lapsena se olikin oikea painajainen, mutta nykyään se on jo onneks ihan rauhallinen :D Topi pelas kans jalkapalloa ipanasta asti, mutta lopetti pari vuotta sitten sen jälkeen, kun sen jalka murtui kolmesta kohtaa pyöräonnettomuudessa. Se jalka oli paketissa ensin kuukausia ja sitten vielä todella huonossa kunnossa melkein puoli vuotta. Topi pelaa kyllä kavereidensa kanssa sählyä ja jalkapalloa vapaa-ajalla, ja kyllä siitä huomaa, että se on vähintään yhtä lahjakas ku isoveljensä :) Topi on siinä mielessä erikoinen ikäsekseen pojaksi, että se lukee tosi paljon kirjoja. Joulunakin se toivo multa lahjaks kirjaa, vaikka sanoin, että se saa toivoa mitä vaan :D


Meidän koirat on koiria ;) Ne nukkuu ja syö ja on ilosia ja sillä tavalla niiden elämä kulkee päivästä toiseen :D Ne on tärkeitä perheenjäseniä, joista me ollaan kaikki täysin riippuvaisia...


--------------


Loput kolme kommenttia olivat toivomuksia. Yksi oli toivomus siitä, että tekisin lisää yliopistopostauksia. Voin yrittää tehdä sikäli kun keksin vielä jotain sanottavaa :D Yritän parhaani :) 


Toinen oli toive valokuvapostauksesta eli että kuvaisin yhden päivän aikana kaikki asiat mitä teen ja tekisin niistä kuvapostauksen. Tämä onnistuu varmasti, mutta täytyy nyt katsoa miten tää lukuloma etenee, että koska on seuraavan kerran niin mielenkiintonen päivä, että edes kehtaa siitä kertoa :D


Viimeinen oli hauska: Tee postaus jostain sun idolista. Ihan varmasti teen, tää oli hauska idea :) Heti kun keksin, kuka mun suurin idoli on :D Mulla on jo nyt mielessä niin monta vaihtoehtoa :D Eiköhän se tästä selkene :)


~anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti